zaterdag 21 september 2013

125 | ... PERIKELEN MISSCHIEN TOCH MATIG POSITIEF ... EN SCHILDERING 2 ERG POSITIEF ...

Perikelen

De voorbije donderdag heb ik gepast voor les 5 omdat er in de namiddag de 26e trip naar Leuven op het programma stond, en eerst naar de academie en dan door naar Gasthuisberg, dat zou te zwaar zijn. Het was de driemaandelijkse controle op de afdeling 'hematologie'. Ondertussen is het reeds bijna 11 jaar dat in mijn rugzak 'Crohn' het gezelschap heeft gekregen van 'CML', en is het ook reeds 10 jaar dat het medicament 'Glivec' deze leukemie behoorlijk onder controle houdt.
De drie epo-suitjes 'Aranesp 20µg' van de afgelopen maanden, hebben heus wel effect gehad op mijn fysieke toestand. De spierzwakte is verbeterd en de uithouding ook, maar niet in die mate zoals ik het had verwacht. Ik zou tevreden geweest zijn indien ik ook maar de helft van de energie zou krijgen van enkele jaren geleden, toen ik me enkele maanden fantastisch goed heb gevoeld, bijna euforisch goed. Maar de conditie is slechts een kwartje van die van toen. En misschien moet ik er maar mee tevreden zijn, want volgens de assistent 'hematologie' waren in feite alle besluiten van de consultaties/onderzoeken van de verschillende afdelingen (inwendige, urologie, fysische geneeskunde, nefrologie, ...) van (matig) positieve aard. En de tussentijdse bloedcontroles van de laatste maanden wezen bijvoorbeeld ook uit dat de epo ervoor gezorgd had dat de 'hemoglobine' van 9 naar bijna 11 was gestegen ... positief dus ...

Behalve de 'serosa centralis' in mijn linkeroog, dat is een ander geval, met weinig of geen hoopvolle vooruitzichten ...

Schilderingen

En samen met het gematigde optimisme i.v.m. de gezondheid, zorgt de inspirerende omgeving van kasteel Meylandt ervoor dat de ontdekkingsreizen op het canvas wederom ontspannend en boeiend worden. Zo heb ik vandaag de 2e schildering van dit schooljaar afgewerkt, met veel plezier en voldoening.


'Hoop' ('hope')
Olieverf op doek (Oil on canvas)
80 cm x 120 cm (31.5 in x 47.24 in)
21 september 2013 (Sep 21, 2013)


...en nog enkele details ...

      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten