maandag 18 augustus 2014

147 | NOG MAAR EENS EEN VAL E. A. PERIKELEN ... EN SPLIT 2DOEK-SCHILDERIJ ...

Perikelen

Je mag gerust deze perikelen overslaan en naar het 'schilderen' gaan. Ik moet het gewoon even kwijt kunnen ...

De dagelijkse Oefeningen die zouden bijdragen tot het verminderen/verdijnen van de 'draaiduizeligheid' hebben ondertussen gezorgd voor andere/nieuwe problemen. Zo ben ik een drietal weken geleden op een morgen opgestaan met erge rugpijnen die het mij onmogelijk maakten me te bukken of iets op te tillen. En toen ik enkele dagen later opnieuw de oefeningen tegen de draaiduizeligheid wilde doen, en mijn hoofd iets lager dan mijn schouders probeerde neer te leggen, toen heb ik geschreeuwd van de pijn ... en toen werd het me duidelijk dat die rugpijnen veroorzaakt waren door die oefeningen ... dus ben ik maar gestopt met die oefeningen, en is die rugpijn nu reeds veel minder! En die draaiduizeligheid zou zich ook vanzelf zonder oefeningen herstellen, maar dat zou veel langer duren ...

En alsof het nog niet genoeg was, ben ik een tiental dagen geleden nog maar eens gevallen ... rechter knie en elleboog kapot. Vooral de knie was zwaar gehavend. Een flinke plak huid was losgescheurd en opgerold, en zowel de thuisverpleging als de huisarts adviseerden om toch maar naar 'spoed' in Overpelt te gaan ... Daar werd, na enkele uren wachtzaal, de opgerolde gescheurde huid losgeweekt en kundig gehecht ... maar tussen het ontstaan van de wonde en de hechting was er wel een pauze geweest van 5 uren ... met gevolg dat een week later opnieuw 'spoed' werd bezocht om die gescheurde, zwart geworden huid te laten verwijderen, dat was dus eergisteren ...

Schilderen

En het voorzichtige positieve nieuws is een lichte verbetering van mijn fysieke conditie, let wel : een zeer lichte, maar bij het opgaan van trappen wordt ik sinds kort een lichte verbetering gewaar in mijn beenspieren, alhoewel echter nog steeds ook handkracht mede nodig blijft. Ik hoop dat deze trend zich verder zet.

En misschien heeft deze positieve gewaarwording er mede voor gezorgd dat ik sinds een 10-tal dagen opnieuw redelijk actief ben geworden in het schilderen. En ik heb het zelfs aangedurfd twee doeken van 100 cm bij 140 cm tegen elkaar te plaatsen om op een canvas van 200 cm bij 140 cm een schildertrip te beginnen ...



Maar na een tijdje kwam ik erachter dat het misschien beter zou zijn de twee doeken afzonderlijk verder uit te werken, en de scheiding was onvermijdelijk. En het linkse doek (schildering 30 van dit seizoen) bleek het sterkst te zijn in horizontale positie.


'Cultuur 2014'
140 cm x 100 cm
14 augustus 2014

En het rechtse doek daarentegen kwam het sterkst tot zijn recht in verticale positie.

'Beschaving 2014'
100 cm x 140 cm
16 augustus 2014

En voor de liefhebbers kunnen de twee doeken nog steeds tegen elkaar worden geplaatst. Zelf vind ik dit een beetje van het goede te veel ... te druk ...

'Inhuman 2014'
200 cm x 140 cm
16 augustus 2014


Verdere plannen?

Wat betreft het schilderen voel ik momenteel de nood om iets helemaal anders te gaan doen, waarschijnlijk in de abstracte sfeer, en meer gevoelsmatig ...
Maar eerst staan er voor de volgende weken wederom een aantal trips naar Leuven op het programma, en ook enkele dagen Zeeland, alwaar mijn echtgenote de rol van het Wit-Gele kruis zal overnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten