maandag 24 november 2014

151 | SCHILDERING 7 ... 'Compositie Blor' ...

Het zou de 7e schildering van dit academiejaar moeten zijn. Ik heb mezelf de vrijheid veroorloofd mij ditmaal te beperken tot één enkel doek van 80 cm bij 120 cm en terug te keren naar het spelen/componeren met beeldelementen zoals kleur, vorm, ritme, beweging, contrast, balans, ... en het resultaat bevalt me wel, zowel in verticale als in horizontale stand.


'Compositie Blor' ('Composition Blor')
Olieverf op doek (Oil on canvas)
80 cm x 120 cm (31.50 in x 47.24 in)
22 november 2014 (Nov 22, 2014)



Na de reeks landschapachtige semi-abstracten was ik er aan toe om nogmaals nieuwe (of zijn het oude) paden te betreden.
Altijd al heb ik me voorgenomen mezelf te behoeden voor de eeuwige herhaling, en regelmatig nieuwe, experimentele of onbekende paden te bewandelen, en zeker mezelf niet te verliezen in het krampachtig zoeken naar 'special effects'.

Je zou kunnen stellen dat ik achter de V's sta van Vrijheid, Verandering, Vooruitgang, maar dan met een andere, positieve, inhoud dan die in politiek en maatschappij, alwaar vaak vooruitgang synoniem staat voor achteruitgang ...

Deze week zal ik het moeten stellen zonder les 24 aan de academie, want ze wordt tijdelijk gedegradeerd om plaats te maken voor de grootouderdag van klein- en petekind Daan.

En les 25 verkies ik door te brengen in het thuisatelier omdat de lesgever/coatch die dag mede de begeleiding van de studiereis naar Amsterdam verzorgt.

3 opmerkingen:

  1. Persoonlijk zou ik jouw werk verticaal hangen...
    Jammer dat ik geen muur heb waar het past ....

    CC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik vind de verticale stand de meest boeiende.
      Bedankt voor je reactie, CC. Dit laatste staat voor CoCo, toch? Dat is even geleden. Alles goed?
      Groeten,
      Cobalus

      Verwijderen
    2. Inderdaad, ik ben het nog steeds...
      En ik volg je ook nog steeds,zij het weliswaar niet dagelijks, maar toch...

      Verwijderen