vrijdag 25 september 2015

165 | SCHILDERING 'Smeltvrees' ...

De voorbije zaterdag 19 september was het reeds de vierde schilderles in kasteel Meylandt waarvoor ik noodgedwongen heb moeten passen, wegens een wederom overhoop liggend darmstelsel. De kuren van 'Crohn' zijn toch zo onvoorspelbaar... en voor alle zekerheid heb ik toch maar een afspraak gemaakt met Gasthuisberg hieromtrent.
En de zondag was het dan recuperatiedag, met het voornemen om 's anderendaags in mijn thuisatelier te gaan schilderen.
En wonder boven wonder, dat lukte ook nog, en zelfs een ganse dag, op het gemakske natuurlijk, en onder het motto 'Niets moet, alles mag'. En ook dinsdag heb ik nog geschilderd tot een uur of half vier in de namiddag ...
en daarna nog gespeeld met kleinkinderen Daan en Wout ...heerlijk, en beter dan vitamientjes uit een flesje van de apotheek.

En tijdens de schilderles van donderdag heb ik de laatste hand gelegd aan de schildering 'Smeltvrees', de 1e van het nieuwe academiejaar en de 18e van de reeks 'Landschappen 2014-2015'.
Het was een foto van de Rhônegletsjer in het Zwitserse bergdorpje Gletsch die mij inspireerde en die ik als kapstok gebruikte ...


'Smeltvrees' ('Melting Fear')
Olieverf op doek (Oil on canvas)
160cm x 120cm
(63.00in x 47.24in)
24september2015 (Sep24, 2015)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten