maandag 20 september 2010

006 | JAAAA ... DEN DIESEL KOMT TRAAG OP GANG ...


Ongeveer een jaar geleden schreef ik in bericht 86 van mijn blog het volgende : "Het was jaren geleden dat ik me nog zo goed gevoeld had als tijdens de voorbije vakantiemaanden. Geen noemenswaardige problemen of lasten van mijn medereizigers Crohn en CML, het terug kunnen fietsen, het terug kunnen klussen, het zien van die ene koninginnepage, het fijne weer ... ik kan er nu nog van nagenieten".
Vandaag denk ik met weemoed terug aan die zalige periode, en probeer ik de voorbije maanden van kommer en kwel zo snel mogelijk te vergeten. En het was kommer en kwel, want alles wat ook maar kon tegen zitten, zat tegen : de ondoenbare neveneffecten van verschillende medicamenten, de spierzwakte die me zelfs niet toeliet met mijn hond 'Boomer' te gaan wandelen, een opname van vijf dagen in het ziekenhuis, een tiental consultaties in 'Gasthuisberg', de brand en de ontploffing (zie bericht 002), de auto die achter op onze auto botste toen we op weg waren naar 'Gasthuisberg', de tien dagen ongerustheid na het telefoontje van Leuven met de melding dat er in mijn bloed afwijkingen waren vastgesteld, en dat de leukemie dus terug actief was, hetgeen later een fout van het labo bleek te zijn, mijn dochter die in Leuven slachtoffer was van 'skimming', ... maar, en ik hou hout vast, ik begin me stilaan ietsjes beter te voelen ...

.


For my English-speaking friends (if not correct, I hope my English is communicative)
006 | YES … THE DIESEL ENGINE STARTS SLOWLY…
About a year ago I wrote the following message 86 on my blog : “It has been several years since I had felt as well as during the last months. No considerable problems or sufferings from Crohn and CML, my travelling companions, being able to cycle again and to do odd jobs, seeing that beautiful hairstreak, the sunny weathers … at this moment I even can enjoy the memory"!
Today I think back to that gorgeous period with sadness, and I try to forget the past months of trouble and affliction as soon as possible. And it was all troubles and torments, because everything that could be against, was against : the unbearable side effects of several medications, the muscle weakness which even didn’t allow me to walk with my dog ‘Boomer’, the admission into hospital for five days, ten consultations in hospital, the fire and the explosion (message 002), the car which crashed into the back of our car, the ten days of concern, being the result of a phone call from hospital with the message leukemia is back in the blood, which afterwards apparent to be a gross error of the lab, my daughter who was victim of skimming, … but … touch wood … I’m feeling better and better, gradually …
And I started painting at the academy last Monday September 20, and I enjoyed! You can see the result : ‘abstract-e-26’ (or ‘The Bike’).


Les 1 van donderdag 2 september 2010
Deze eerste les van mijn derde jaar heb ik spijtig genoeg moeten missen omdat er een dagje 'Gasthuisberg' op het programma stond, met in de voormiddag een 'gastroscopie' en in de namiddag een consultatie 'hematologie', waar ik te horen kreeg dat het alarmerende bericht als zou de leukemie opnieuw actief zijn, een loos alarm was t.g.v. een menselijke fout.

Les 2 van maandag 6 september 2010
De laatste maanden had ik al zoveel desillusies (wel willen, maar niet kunnen) te verwerken gekregen, dat ik er me mee verzoend had dat schilderen nog niet voor deze les zou zijn. Wel heb ik Esther en de collega's een bezoek gebracht in kasteel Meylandt.

Les 3 van donderdag 9 september 2010
Ook Herman en de collega's van de donderdag namiddag heb ik een bezoek gebracht. En stilaan begon het toch wel een beetje te kriebelen ...

Les 4 van maandag 13 september 2010
En reeds enkele dagen voelde ik dat de conditie beetje bij beetje beter werd. Niet dat dit veel voorstelde. Maar samen met mijn bezoeken aan de academie, zorgde dit gevoel er voor dat ik les 14 ben gaan volgen. Ik heb het heel rustig aan gedaan, en drie doeken een egale magere laag gegeven, en op een ander doek van 80cm bij 100cm met houtskool een schets opgezet als kapstok voor een nieuwe schildering.

Les 5 van donderdag 15 september 2010
Ook deze les moest ik noodgedwongen missen omdat er een raadpleging op de afdeling 'inwendige' op het programma stond. Op 4 augustus was ik gestart met een nieuwe medicatioe voor 'Crohn', namelijk 'Humira'. Het zijn spuitjes die ik vanaf nu aan mezelf mag toedienen. De resultaten van deze behandeling gedurende anderhalve maand zijn hoopgevend, want de ongemakken van 'Crohn' zijn minder intens en minder frequent.

Les 6 van maandag 20 september 2010

Een half uur voor tijd arriveerde ik aan kasteel Meylandt. Het zonneke deed deze laatste dag van de zomer alle eer aan. Vandaag zou ik eindelijk opnieuw gaan schilderen.

... EN DEN DIESEL GERAAKT OP KRUISSNELHEID ...

En het werd na lange tijd nog eens zo'n les waarbij het schilderen vlot verliep, en waarbij het resultaat 'abstract-e-26' (of je kan het 'de fiets' noemen) mij innige voldoening schonk.



Details :   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten