dinsdag 14 december 2010

021 | 'ABSTRACT-E-35' IN WORDING ...

Les 27 van maandag 13 december 2010

Na mijn consultatie van vorige donderdag in Gasthuisberg, waar besloten werd wat betreft medicatie op de ingeslagen weg verder te gaan en in januari d.m.v. een coloscopie de toestand eens letterlijk te bekijken, koesterde ik de stille hoop om voortaan opnieuw regelmatig de lessen 'schilderen' te kunnen volgen en die 'drive' van begin september terug te vinden.
En deze 27e les verliep alles redelijk goed. Ik had een foto gevonden met een mooie compositie/landschap die ik als kapstok zou gaan gebruiken voor een nieuwe schildering.

Het resultaat werd een schildering die ik in verticale stand veel boeiender vond dan in de logische horizontale. Niet dat ik deze laatste niet goed vond, maar die herkenbaarheid van de werkelijkheid blijft me steeds maar storen, en in verticale stand is het spel van vormen en kleuren naar mijn gevoel veel dynamischer.

Waarschijnlijk moet ik dan wel nog iets gaan veranderen, o.a. het egaal blauwe vlak, dat bijna automatisch naar een horizon verrwijst. Dat is voor volgende les, hopelijk nu donderdag !


'abstract-e-35'

'detail 1' 'detail 2'


2 opmerkingen: