woensdag 6 april 2011

035 | 'ABSTRACT-E-49' ...

Les 53 van maandag 4 april 2011

In mijn verslag van vorige les heb ik niet vermeld dat ik na het beëindigen van 'abstract-e-48' nog met een nieuwe schildering ben begonnen. Ik had één van de drie doeken, die ik in het begin van de les een eerste magere groene laag had gegeven, genomen, er een schets op geplaatst, en was met schilderen begonnen. Maar dit viel mij zo erg tegen, dat ik al snel het doek opgeborgen heb. Ontgoocheld heb ik toen mijn spullen opgeruimd. Enkele weken daarvoor was het me nog al eens overkomen, dat het forceren van een tweede schildering tijdens een les op een miskleun uitdraaide. En ik nam mij voor voortaan niet meer aan een tweede werk te beginnen.

En tijdens deze 53e les heb ik dan toch die miskleun van vorige les op mijn ezel geplaatst, er met enkele krijtlijnen een nieuwe schets op gezet, en met schilderen begonnen. En wat me vorig schooljaar ook al eens overkomen was, gebeurde nu wederom : ik kon de resten van de miskleun integreren in een nieuwe schildering. En plots was ie daar, 'abstract-e-49'. Lang geleden dat er nog eens groen was opgedoken in één van mijn schilderingen. Het gezegde 'De bloem is de lachende oogopslag van de ruïne' is nog maar eens bewaarheid,... toch?

'abstract-e-49'


En zoals gewoonlijk ... nog enkele leuke details ...


      


Geen opmerkingen:

Een reactie posten