vrijdag 29 april 2011

036 | EINDELIJK ... HET KASTEEL ... 'ABSTRACT-E-50' ...

Vierentwintig dagen was het geleden dat ik voor het laatst het canvas met olieverf had bewerkt, en 'abstract-e-49' was ontstaan, een werk dat ik tot vandaag steeds maar beter ben gaan vinden. Het verrast mij telkens opnieuw aangenaam, en ik vraag me dan ook vaak af hoe ik dit heb klaargespeeld.

Toch heeft verf tijdens de voorbije paasvakantie een belangrijke rol gespeeld, maar dan in combinatie met schuurpapier, plamuur, afplaktape, ... De nieuwe ramen en deuren zijn opgeschuurd en hebben een tweede laag verf gekregen. En hier heb ik echt van genoten : het opnieuw kunnen doen wat ik de laatste jaren niet meer kon. Ik ben echt blij dat men in Gasthuisberg ontdekt heeft dat ik de 'ziekte van Addison' heb, en dat de 'hydrocortisone' me opnieuw energie geeft.
En die energie gaf me ook de mogelijkheid de tuinmeubelen en de klinkers buiten met de hogedruk te reinigen. Fantastisch!


En dan was er het mooie weer ... en die morgen dat ik op de tuintafel een 'eikemolder' (meikever) ontdekte ... en hier en daar langs de wegen duiken reeds de eerste klaprozen op ... heerlijk ... hopelijk wordt het echt een fantastische zomer.

Minpunt blijven de maag- en darmproblemen, die sinds maart opnieuw de kop opsteken. Momenteel gaat het echt op en af, een paar dagen goed en dan wederom een opstoot met misselijkheid, diarree, slapeloze nacht, ... en dan alweer een dag goed, en ... Deze morgen heb ik naar Leuven gebeld, en nu wacht ik op een telefoontje van de prof ...

Les 54 van donderdag 38 april 2011

Ja, en dan was er eindelijk die zalmroze bonbondoos 'Meylandt', mooi, in de groene cadeauverpakking van de omgeving, met haar inspirerende sfeer, de collega's, de coach, ...
En na enkele uren ontstond langzaam 'abstract-e-50'. Niet zonder moeite, want het terug vinden van die 'drive' van voor de paasvakantie, dat zal nog wel even duren. En het resultaat van deze 50e abstracte schildering ... ik val er nog niet voor ... ik moet er nog aan wennen ...



En nog enkele details ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten