vrijdag 16 december 2011

058 | DE METAMORFOSE VAN NUMMER 12 ...

Les 29 van donderdag 15 december 2011

Van de drie laatste schilderingen had ik er vorige les twee herwerkt. Er bleef er dus nog eentje over, en die zou er deze nanamiddag aan moeten geloven. Het was echt mijn bedoeling om van deze saaie schildering iets boeiends te maken.
En, geïnspireerd door een foto die bij mijn flickrfavorieten stond, heb ik meteen tegenover het strakke meetkundige contrasterende gebogen en vloeiende lijnen en vormen geplaatst. En het eindresultaat ... mag er best zijn dacht ik ...


'abstract-72' of 'De Rode Draad'


En uit deze schildering kon ik ook nog enkele mooie details lichten :

          

En omdat het niet de moeite loonde om nog aan een nieuwe schildering te beginnen, heb ik op een doek van 80 cm bij 100 cm een houtskoolschets geplaatst van een stilleven met een venster. Volgende week, tijdens de voorlaatste les van dit trimester kan ik die dan schilderen. En volgende week donderdag is er het traditionele kerstfeestje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten