vrijdag 2 december 2011

056 | SCHILDERINGEN 11 EN 12 ... CML IN REMISSIE ...

Ondertussen is het alweer een paar weken geleden sinds mijn laatste bericht 055. Reden voor deze pauze is de zeer tijdrovende klus waaraan ik begonnen ben, namelijk het digitaliseren van honderden oude foto's, dia's en negatieven, die al jaren in een bananendoos op zolder in een vergeten hoek lagen. Op internet had ik een scanner ontdekt waarmee oude foto's, negatieven en dia's konden gescand en op de pc bewaard worden. En daar ben ik nu voltijds mee bezig. En ik denk dat ik nog wel een paar maanden zoet ben hiermee. Maar het is enorm boeiend die beelden van 30, 40 jaar geleden opnieuw te ontdekken.

En voordat ik nu verder ga met mijn schilderingen, toch nog vlug vermelden dat mijn 28e trip van dit jaar naar Gasthuisberg het positieve nieuws bracht dat mijn CML (Chronische Myeloïde Leukemie) nog steeds in remissie is, wat betekent dat er in het bloed en zelfs in het beenmerg geen sporen van CML te vinden zijn. De problemen van het darmstelsel blijven echter duren ...

Les 22 van maandag 21 november 2011

Het is verdorie moeilijk om je na enkele weken nog de juiste geschiedenis van een schildernamiddag te herinneren. Daarom moet ik me dan ook beperken tot het weergeven van het geleverde werk : een nog niet helemaal afgewerkte 11e schildering.

    

Les 23 van donderdag 24 november 2011

Deze namiddag werd de 11e schildering afgewerkt en kreeg deze ook de naam 'abstract-69' of 'Rode Delta'.

'abstract-69' of 'Rode Delta'


    


Les 24 van maandag 28 november 2011

Ik voelde de nood om de strakke structuren van de vorige schilderingen even opzij te zetten, en opnieuw nog eens met vrijere organische vormen te gaan werken. Het werd 'abstract-70' of 'Linkerbeen'. Ik was echter niet tevreden over dit resultaat, en nog. En ik weet ook niet of ik dit werk gewoon laat wat het is, of nog ga bijwerrken, of later nog eens ga overschilderen om er iets totaal anders van te maken. Tijd brengt raad zeker?

'abstract-70' àf 'Linkerbeen'


     


En les 25 van donderdag 1 december 2011 heb ik aan me voorbij moeten laten gaan voor een trip naar Leuven. Maar het is me wel gelukt om tijdens de maand november niet naar Gasthuisberg te moeten gaan.

3 opmerkingen:

  1. "De gustibus non est disputandum" !

    Ik weet het, maar ik verkies de strakke structuren. Ik hou van strak maar ook van het kleurenpalet dat je op dit moment gebruikt!

    Als je op een bepaald moment met plaatsgebrek begint te kampen, om al die schilderijen op te slaan, dan weet je me wel te vinden, zeker? Hahaha.

    Ik ben ook blij dat het verder "goed" met je gaat.

    Warme groetjes,

    CC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie en warme groetjes, CC. Ik kan ze gebruiken, want al maanden heb ik last van inwendige koude rillingen, waarschijnlijk gelinkt aan Crohn en/of Addison.
    Mijn dochter woont nu in Leuven en haar ruime zolderkamer is vrijgekomen en is nu een beetje stapelplaats.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh plaats zat, jammer voor mij dus!

    CC

    BeantwoordenVerwijderen