maandag 2 april 2012

078 | IJZER TANKEN ... GROTE INTERNATIONALE PRIJS KALLIGRAFIE WESTERLO ...

Het is nu maandag 2 april 2012, klokslag 3.00 uur in de ochtend, wanneer ik met dit bericht begin. Na enkele uurtjes slapen heeft Crohn me omstreeks 1.30 uur gewekt met ongemakken die hem eigen zijn, waaronder ook het gepersjonkel naar het toilet. De frequentie hiervan noodzaakte me om me tussendoor bezig te houden in plaats van te kunnen slapen ... dus nog enkele wasmachientjes laten draaien ... en dan maar aan bericht 078 beginnen.

Vorige week heb ik ook noodgedwongen de 53e schildernamiddag van donderdag 29 maart 2012 in kasteel Meylandt moeten ruilen voor een trip naar het 'Oncologisch Dagcentrum' in Gasthuisberg, om er een eerste zakje 'ijzer' intraveneus toegediend te krijgen ... nog vijf maal te gaan verspreid over de volgende twee maanden ... in combinatie met de 'epo' hoop ik dat ik binnen enkele weken de energie daadwerkelijk zal voelen terugkomen ...
En ondertussen is Crohn wederom reeds een tiental dagen erg ambetant en onvoorspelbaar ... straks naar 'Gasthuisberg', consultatie 'Inwendige' ...

Vorige vrijdagavond is in het gemeentehuis van Westerlo (kasteel) de Grote Internationale Prijs Kalligrafie uitgereikt en de bijhorende tentoonstelling geopend. De laureaat was de Parijse kalligraaf Laurent Rébéna met o.a. het werk 'Matthäuspassion'.


Er zijn 31 werken van kalligrafen uit 8 landen tentoongesteld, nog tot 29 april 2012. De tentoonstelling is open op maandag van 9.00 tot 30.30 uur, op dinsdag, woensdag en donderdag van 9.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. De tentoonstelling is ook open op zaterdag, zondag en paasmaandag van 14.00 tot 17.00 uur. Gesloten op paaszaterdag en Pasen.

Deze tentoonstelling is een echte aanrader voor alle nieuwsgierigen en kunstliefhebbers. Ze maakt duidelijk dat kalligrafie veel meer is dan enkel maar 'schoon schrijven'. Dus ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten