zondag 23 september 2012

093 | SLIDESHOW 'RE:CONVERSE' ... SCHILDERINGEN 1 + 2 ... PERIKELEN ...

RE:CONVERSE#1+#2 ... EEN IMPRESSIE ...



Les 03 van maandag 10 september 2012

Het was o.a. mijn fascinatie voor het werk van 'Lee Kaloidis' die mij deed besluiten om andere kleurenpaletten uit te proberen, om met meer contrasten te gaan werken, om meer zeer lichte kleurtonen te gaan gebruiken of zelfs het blanke canvas ...

Zo gezegd, zo gedaan, en die namiddag ben ik dus voortdurend bezig geweest met zoeken/mengen en plaatsen van kleuren, die varieerden van zeer licht beige en grijs/blauw, via blauw/turkoois/groen, naar donker grijs/zwart.

Les 04 van donderdag 13 september 2012 was de zoveelste donderdag waarbij de academie plaats moest ruimen voor nu reeds de 19e uitstap van dit kalenderjaar naar Gasthuisberg/Leuven ... en terwijl ik dit schrijf is ondertussen de 20e uitstap, naar 'Dermatologie', ook reeds een feit geworden ...

Les 05 van maandag 17 september 2012

Die namiddag heb ik schildering 1 verder afgewerkt, en er enkele warme complementaire accenten in geplaatst. Misschien dat er volgende les nog enkele veranderingen/verbeteringen moeten/mogen aangebracht worden? En de doopnaam voor deze schildering is 'Loket' geworden.

'Loket'
120 cm x 80 cm

Wederom is het resultaat anders geworden dan al het voorgaande. Het is figuratiever, herkenbaarder geworden ... afwachten tot wat deze reis in het '4e jaar bis' gaat leiden ...

Les 06 van donderdag 20 september 2012

Eindelijk een gasthuisbergloze donderdag! In de sacristie (kleine kamertje met bergruimte voor doeken en werken) had ik nog een doek van 120 cm bij 80 cm in het rek staan. Samen met nog enkele foto's die als kapstok konden dienen voor de ontwikkeling van 'schildering 2', die een variante zou kunnen worden op '1' (zelfde thema, verschillend gezichtspunt, ... ), en het feit dat ik er zin in had ... dat samen zorgde voor een eerste, voorzichtige opbouw van de nieuwe schildering ... We zien wel wat er van komt ...


Perikelen ...

Behalve een controle bij de oogarts volgende week (i.v.m. de laserbehandeling van de 'gele vlek' in het gezichtsveld van mijn linkeroog, waaraan echter niets is verbeterd), volgen er nu 5 weken zonder gasthuisbergverplichtingen ... zalig ... en er volgen ook nog enkele dagen 'Zeeland' ... verdiend ... toch? Wat betreft mijn spierzwakte mag ik misschien heel voorzichtig zeggen dat er een zeer lichte verbetering is opgetreden, waarschijnlijk tengevolge van de optelsom van reeds 37 dagen 2,5 mg minder hydrocortisone + 16 dagen 100 mg glivec minder + de 3 kinebehandelingen met spierversterkende oefeningen ... hopelijk zet deze trend zich door, en krijgen we ook nog wat 'zon' ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten