vrijdag 28 september 2012

094 | SCHILDERINGEN 1 'LOKET' & 2 'VLEESPASTEI' ...

Les 7 van maandag 24 september 2012

De tweede fase van schildering 2 verliep moeizaam ... 4 uren schilderen was blijkbaar te zwaar ... 'k zou er misschien beter aan doen voortaan na de pauze te stoppen ... maar zoals meestal, als de 'drive' er is, als je goed bezig bent, dan ga je door en besef je te laat dat je reeds lang over de grens gegaan bent ... Hopelijk kan ik donderdag deze schildering afwerken (voor de pauze) ..

Les 8 van donderdag 27 september 2012

Ik twijfelde eraan om de blauwgroene kleurtonen van de eerste/vorige schildering ook in deze tweede schildering te gaan gebruiken. Met de woorden "Waarom niet?" zette coach Herman voor mij het licht op groen. En het uiteindelijke resultaat mag er zijn, niet?
Ik weet niet of het jou, bezoeker, is opgevallen dat, behalve in kleurtonen, schilderingen 1 en 2 nog raakpunten hebben. Voor beide heb ik namelijk gebruik gemaakt van eenzelfde inspiratiebron/kapstok/onderwerp, maar dan bekeken vanuit verschillende gezichtspunten, en in de uitwerking verschillend geïnterpreteerd.

'Vleespastei' ('Meatpie') 120 cm x 80 cm

Perikelen

Het voorzichtige optimisme van 5 dagen geleden is ondertussen omgeslagen. De kinebehandelingen voor deze week zijn uitgesteld wegens teveel/te zwaar/uitgeput ... Door het cortisonegebruik is mij huid flinterdun geworden zodat deze bij het kleinste stootje of bij een knelling reeds scheurt en bloedt ... De controle bij de oogarts bevestigde wat ikzelf reeds had vastgesteld : die gele vlek/vochtophoping is er nog steeds. Ze vertroebelt het centrum van het gezichtsveld van mijn linkeroog en laat me golvingen zien in rechte lijnen, en versmallingen van objecten ... nu eerst een tiental dagen met oogdruppels proberen die toestand te verhelpen ...
In feite is het straf. Na alles wat ik al heb meegemaakt, en wat redelijk tot goed onder controle is, zijn het hoofdzakelijk bijwerkingen van medicatie die mij zodanig kwellen dat ik er soms echt moedeloos van wordt ... gelukkig zijn er vooralsnog voldoende positieve momenten/mensen/dingen ... om verder te kunnen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten