donderdag 1 november 2018

197 | VAL & OPSTAAN ...

Tot dan was die woensdag 17 oktober 2018 er één zoals alle vorige, met een bezoek aan de kleinkinderen. Maar omstreeks 19 uur werd dat patroon plots serieus verstoord door een domme val; waarvan ik de ernst toch wel door had want mijn eerste reactie was "Mijn heup". Ik was op mijn rechterzij gevallen, met een doffe, harde klap.Via een tuinstoel werd ik in de auto geholpen. Dan werd er koers gezet naar 'Spoed' in Overpelt, waar foto's uitwezen dat de rechterheup gebroken was. En aangezien bijna mijn hele medische geschiedenis zich afspeelde in Gasthuisberg, werd geopteerd om verder te gaan naar Leuven. Met de ambulance werd het een helse (zo heb ik het althans ervaren) rit van Overpelt naar Leuven, waar ik rond 14 uur 's morgens (van donderdag de 18e oktober 2018) aankwam.

Rond 9 uur werd ik naar de voorbereidingen voor de operatie gebracht. Ik had gekozen voor een epidurale verdoving. Van de ruggenprik herinner ik me enkel nog het fantastisch goed gevoel met bewegende kleurrijke beelden, die mij achteraf deden denken aan de platenhoezen van de psychedelische muziek uit de zestiger jaren.

En de ingreep waarbij een nieuwe rechterheup geplaatst werd, dat was een hele ervaring, met als achtergrondgeluiden o.a. de electrische boor, de frees, de zaag, de afzuiger, en met een slotoffensief van (moker)slagen van hamer en beitel.
Tegen 15 uur werd ik naar de kamer gebracht. Tijd om op het pc-scherm 'Tuba Skinny' af te spelen via YouTube.

En sinds vorige week woensdag, 24 oktober, ben ik terug thuis. Er wachten nog een kleine maand revalideren onder begeleiding van kiné en van de verpleging van het wit-gele kruis, en niet te vergeten dank zij de goede zorgen van mijn echtgenote .

En voordat ik het vergeet, in de week voorafgaand aan de val had ik nog een schildering afgewerkt : 'Hersenkronkel'

>
'Hersonkronkel' ('Strange Idea')
Olieverf op doek (Oil on Canvas)
100 cm x 80 cm (39,4 in x 31,5 in)
11 oktober 2918 (Oct. 11, 2018)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten