vrijdag 26 november 2010

019 | IN MEYLANDT : AFGESLOTEN VAN DE BUITENWERELD ... ZALIG ...

Les 21 van maandag 22 november 2010

Om kort te gaan : deze les heb ik spijtig genoeg moeten missen omdat ik me wederom ellendig voelde. Maar ik ga daar verder nu niet over zeuren. Het zij zo.

Les 22 van donderdag 25 november 2010

Ondanks een slechte nachtrust, werd deze donderdag toch een positieve dag met veel energie en actie. Het begon al zeer vroeg want omstreeks 7.30 uur arriveerden aannemer en vaklui om te starten met de renovatie van door de brand en de ontploffing van 23 juli 2010 geteisterde delen van de woning.

En in de namiddag was er de schilderles in kasteel Meylandt. Het was al 4 weken geleden sinds ik nog bij Herman les had gevolgd. En het werd een zalige, vruchtbare namiddag. Ik voelde me beter dan vorige week maandag, want tijdens de pauze voelde ik me nog niet uitgeteld. Dus ook na de pauze heb ik nog even kunnen schilderen tot een uur of vier, en dan rustig opruimen en met een voldaan gevoel naar huis rijden.

En het schilderen? Eerst heb ik op advies van Herman enkele veranderingen aangebracht in schildering 'abstract-e-33' (zie bericht 14).

abstract-e-33'

En daarna heb ik 'abstract-e-34' (zie bericht 18) onder handen genomen, want ik vond het resultaat van vorige les maar niks. En ik heb de nodige risico's genomen om het geheel wat levendiger te maken. En het eindresultaat is ook niet helemaal mijn ding, maar het is alleszins beter dan het vorige, voor mij althans.

'abstract-e-34'


1 opmerking:

  1. Hey Andreas,

    Weet je, het is mijn "ding"! Ik val voor de kleuren. Wat uitgebeeld wordt, is niet wat als eerste een schilderij voor mij aantrekkelijk maakt, maar wel het kleurenpalet. Ik hou van dat warme geel!!!
    Ik weet dat het soms moeilijk gaat, maar probeer van de mooie en positieve dingen dubbel zo veel te genieten!

    Warme groet,
    Coco

    BeantwoordenVerwijderen