donderdag 4 november 2010

015 | ONTDEKKING VAN EEN STUKJE HEMEL ...

Herfstvakantie 2010

Buiten verandert dag na dag het kleurenpalet van de natuur. Genieten maar ... ook van dit stukje hemel ...
Deze vakantie is het ideale moment voor mij om alles even gewoon zijn gang te laten gaan. Voorbije dinsdag heb ik mijn laatste van de vier spuitjes gekregen die de aanmaak van cortisol in de bijnierschors zouden moeten aanzwengelen. En of er aangezwengeld wordt. Het effect op Crohn is in ieder geval positief, en natuurlijk zijn er ook wederom de neveneffecten met 3 tot 4 kg oedeem en de opgejaagdheid en slapeloze nachten. Het zal nu afwachten zijn of de nevenverschijnselen stilaan gaan verdwijnen en of de gunstige evolutie van Crohn zich zal doorzetten zonder stimulatie van de bijnier.

Het was enkele dagen geleden dat ik tijdens één van mijn nachtelijke omzwervingen door het huis spijkers en hamer ter hand had genomen, en in de leefruimte twee mijn mijn schilderingen had opgehangen : 'Stilleven 1' (bericht 010) en 'Landschap 15' (bericht 009).
Dit laatste kaderde perfect in zijn omgeving, maar de verticale positie van het stilleven stond echter teveel onder druk van het verlaagde plafond, en ik draaide de schildering intuïtief naar de horizontale stand.


Afstand nemend, keek ik ,verbaasd over de impact van deze simpele gedaanteverwisseling, naar een nieuwe schildering. Ik ervoer het als de ontdekking van een hééél klein stukje hemel (ach, Mulish zal hier wel voor iets tussen zitten). Het trof me. Nu zou je het een nieuwe titel kunnen geven, bijvoorbeeld 'Landschap 16' of 'Stukje hemel'?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Andreas,

    inderdaad is de kleurenpracht van deze tijd het mooiste aan de herfstperiode. Ik heb al veel gewandeld door de bladeren en vele foto's genomen om ... er achteraf misschien ook iets mee te doen.
    En schilderijen ophangen vind ik ook wel prettig. Ik wissel ook geregeld af. En het is leuk om af en toe commentaar te krijgen van bezoekers.
    Hopelijk gaat het je voor de rest elke dag beter en beter af, zodat je weer met veel plezier in je verf en borstels kan duiken.
    Veel beterschap en groetjes,
    Ghilaine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ghilaine. Het is inderdaad fijn om af en toe eens een reactie te krijgen. En hoe zit het met jouw schilderproductie?
    Cobalus/Andreas

    BeantwoordenVerwijderen