zaterdag 12 februari 2011

028 | 'ABSTRACT-E-42' ... EN VOOR DE REST ALLES IN HET TEKEN VAN HET 1E KLEINKIND ...

Les 39 van maandag 7 februari 2011

Het is nu zaterdagmorgen. Ik ben net begonnen met het opstellen van dit bericht. Het is zo'n gewichtige en emotionele week geweest, dat het me nu moeilijk valt om me het verloop van de 39e les nog voor de geest te halen. Ik meen me te herinneren dat een hartverwarmend lentezonnetje van de partij was, en dat ik mijn 42e abstracte schildering ben begonnen, en ze ook in één ruk heb afgemaakt tijdens de les. Het resultaat vind je hieronder.

'abstract-e-42'

Twee leuke details uit deze schildering wil ik niemand onthouden.

   

Ja, en voor de rest van de week heeft alles plaats moeten maken voor de geboorte van mijn eerste kleinkind/petekind, 'Daan'. De 40e les van donderdag en ook de opening van de tentoonstelling 'MeylandtArt' moesten wijken voor een gebeurtenis, waarvan ik vroeger nooit zou gedacht hebben dat ze op mij zo'n impact zou kunnen hebben. Uren lang zou ik met die kleine ukkepuk in mijn armen/op mijn schoot kunnen zitten, en dit kleine wonder kunnen bewonderen en koesteren, en hem dagelijks beetje bij beetje zien veranderen ... heerlijk.
Enkele maanden geleden heb ik een schildering gemaakt, die ik nu aan mijn zoon en schoondochter heb cadeau gegeven. Rechts op het schilderij zal je misschien het gelukkige koppel ontdekken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten