dinsdag 22 februari 2011

029 | SCHILDEREN OP EEN LAAG PITJE ...

Sinds enkele weken staat het schilderen inderdaad op een laag pitje, en het zal er de eerstvolgende weken niet echt op verbeteren.
Eerst was er het 'knuffelpeterschap' van ondergetekende bij de geboorte van 'Daan', en vanaf vandaag start wederom een reeks bezoeken aan Gasthuisberg. Zo staan er voor de volgende weken op het programma nog een computertomografie, een consultatie met beenmergpunctie op de afdeling hematologie (i.v.m. CML), een consultatie op 'dermatologie', een consultatie op 'urologie' (voor de uitslag van de CT-scan), en een consultatie op 'Inwendige' (i.v.m. Crohn en Adisson). Behalve de lessen 40 van donderdag 10 februari, 41 van maandag 14 februari en 42 van donderdag 17 februari, zal ik dus nog wel regelmatig enkele lessen moeten gaan missen. Ja, het zij zo.

Les 43 van maandag 21 februari 2011

Het deed goed na veertien dagen opnieuw de trappen van kasteel Meylandt op te gaan. Ik had vier nieuwe doeken van 80 cm bij 100 cm meegenomen, om ze alle vier een eerste magere laag te geven. Ik had ergens een tube 'Mars violet' gekregen (omdat deze lekte) en deze kleur zou ik voor de 4 doeken gaan gebruiken. De klus was reeds voor de pauze geklaard.
Tijdens de pauze bleken de suikerboontjes, caramellen en chocolade truffels voor de meeste van mijn collega's tot de categorie 'light' te behoren. Het was hen van harte gegund.
Na de pauze heb ik dan in mijn documentatie naar inspirerende afbeeldingen gezocht, en op twee doeken met houtskool een ruwe compositorische schtets geplaatst, zodat ik volgende les onmiddellijk met een nieuwe schildering zal kunnen beginnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten