vrijdag 4 februari 2011

027 | WEKELIJKS 1,5 SCHILDERING ... 'T GAAT GOED ...

Jaaa, het loopt weer als een trein. Zes schilderijen tijdens de eerste vier weken van het tweede trimester, dat geeft een gemiddelde van 1,5/week. Niet dat dit een doelstelling is. Maar het loopt gewoon wederom vlotjes, zoals ook in september het geval was. En nog geen les moeten missen in 2011, heerlijk. Misschien dat ik toch één van de volgende lessen ga moeten missen om voor het eerst opa en peter te worden. Daar moet natuurlijk alles voor wijken. Het aftellen is reeds begonnen ...

Les 37 van maandag 31 januari 2011

Deze les heb ik eerst 'abstract-e-40' definitief afgewerkt door rechts het beige vlak te vervangen door een grijsblauw. En het resultaat was inderdaad stukken beter!

Daarna ben ik aan een nieuwe schildering begonnen. Ik had weer een goede foto als inspiratiebron gevonden, en met enkele houtskoollijnen een ruwe schets op het doek geplaatst. Daarna heb ik de foto weggestopt, en ben ik intuïtief met verf en kleur begonnen.

Les 38 van donderdag 3 februari 2011

Deze les zou ik 'abstract-e-41' afwerken. Maar dat liep niet van een leien dak, want ik had problemen om verder te werken omdat ik het moment van toen, van vorige les, kwijt was. Het heeft me nog maar eens (want het was me nog al eens overkomen) overtuigd dat wanneer ik aan een schildering begin, ik moet doorgaan tot ze af is, daarbij de gedachte indachtig 'Focus op de inspanning, niet op het resultaat'!
Uiteindelijk is het me gelukt. Achteraf twijfelde ik of de schildering verticaal of horizontaal goed oogde. Het kan alletwee zeker?

'abstract-e-41'

Uit deze schildering heb ik nog enkele mooie details kunnen lichten:


1 opmerking:

  1. Niet dat het er wat toe doet: maar ik zou ze horizontaal hangen!!!

    CC

    BeantwoordenVerwijderen