zaterdag 25 juni 2011

041 | 'ABSTRACT-57' EN '58' ... 'STILLEVEN-2' ... EN ZALIG KLUSSEN ...

Ondertussen is er wederom bijna een maand voorbij zonder dat ik mijn blog heb aangevuld. En de reden voor deze nalatigheid is hetgeen vaak nogal schamper gezegd wordt over gepensioneerden : geen tijd! Of laat ik het zo stellen dat er andere dingen waren die mij intenser bezig hielden en me zalig genot verschaften, en nog steeds : het klussen in huis. De 'hydrocortisone' had al eerder gezorgd voor een verhoging van energie, en nu is er sinds een maand ook nog 'epo' bij gekomen ... en na jaren van noodgedwongen activiteit op een laag pitje, is er nu de drang, en de goesting, en de energie, en het genot om te klussen ... en ja ... dan moeten andere zaken wachten ...

Les 64 van maandag 6 juni 2011

Nog maar eens het gezegde indachtig 'De bloem is de lachende oogopslag van de ruïne', had ik voor deze les de schildering 'abstract-e-50' meegebracht. Ik vond dit maar niks, en ik was van plan er een geheel nieuwe schildering overheen te plaatsen. Maar dat deze tactiek niet altijd garant staat voor succes bewijst het resultaat 'abstract-57' of 'Het Scheermes'. Ik vind dit niet denderend ... te fragmentarisch ...

'abstract-57' of 'Het Scheermes'


Les 65 van donderdag 9 juni 2011 heb ik spijtig genoeg aan mij moeten laten voorbijgaan. Het was eventjes allemaal wat teveel geworden, en een rustpauze was welkom ...

Les 66 van donderdag 16 juni 2011

De drang om eens iets helemaal anders te gaan schilderen spookte al een tijdje door mijn hoofd. Ik had een doek van 80 cm bij 100 cm meegenomen naar het kasteel, en een paar mogelijke inspiratiebronnen voor de nieuwe schildering ... en het resultaat van deze les is uiteindelijk een stilleven geworden ... Het deed deugd het abstracte eventjes te vergeten ... het was verfrissend ...

'Stilleven(2) met venster'

Les 67 van maandag 20 juni 2011

Deze les zou wel eens de laatste echte schilderles kunnen worden van dit schooljaar. Het eindresultaat was 'abstract-58' of 'Het Venster van de Keizer'.

'Het Venster van de Keizer'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten