dinsdag 28 juni 2011

042 | AFSCHEID VAN SCHOOLJAAR 2010-2011 ...


Les 68 van donderdag 23 juni 2011 heb ik nog maar eens moeten missen omwille van een bezoek aan 'hematologie'. De lage dosering 'epo' die ik nu een maal per maand kreeg toegediend, had ook voor een kleine verhoging van de hemoglobine gezorgd. De volgende maanden zal ik nu om de twee weken 'epo' mogen krijgen ... maar goed dat er op kasteel Meylandt geen dopingcontroles zijn ...

Les 69 van maandag 27 juni 2011

Deze les zou voor mij de afsluiter worden van dit schooljaar. Een klein feestje met hapjes en drankjes en bedankjes zou het schilderen vervangen.

Het kwik was al tot voorbij de 30° gestegen. Kasteel Meylandt baadde in het brandende zonnelicht. Als een uitgestoken tong lokte de rode loper nieuwsgierigen naar binnen. En binnen was het nu eens lekker fris in vergelijking met buiten. De visvijver aan de achterzijde van het kasteel was omsingeld door vissers, jong en oud. Een paar uurtjes heb ik deelgenomen aan het gezellige samenzijn op het terras aan de achterkant van kasteel, maar toen had de hitte mij onder, en ik heb dan maar afscheid genomen van collega's en coach. Ik kan echt niet tegen die hitte ...

      


Er is nog iets waaraan ik jou, lezer/volger, deelachtig wil maken. Toen ik omstreeks 13 uur het kasteel binnen ging heb ik nog wat foto's gemaakt van schilderijen die de wanden van de academie aangenaam vulden. Het waren werken van de laatstejaars.
Reeds in maart 2009 heb ik al eens de werken van A. bewierookt. En ook nu werd ik geraakt door haar schilderijen. Vooral één pronkstuk ontlokte bij mij een vloek van verwondering/bewondering ... gewoon prachtig ... om van te genieten ... hemels ... het deed me onwillekeurig denken aan sommige landschappen van Caspar David Frierich ...

werk van A.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten