vrijdag 7 oktober 2011

050 | SCHILDERING 6 IN ONTWIKKELING ... OF ... ?

Les 10 van maandag 3 oktober 2011

Het goed gevoel dat ik overgehouden had, nadat mijn werk 'Groen Glas' op de overloop in kasteel Meylandt tegen de muur was gehangen, werd achteraf alleen nog maar versterkt door de vele positieve reacties van collega's in de academie, en ook op de site 'flickr'. En dan wil je natuurlijk ook je volgende schildering dezelfde kwaliteiten gaan toedichten, alhoewel in het verleden de praktijk al heeft uitgewezen dat dit niet zo evident is, ja misschien zelfs onmogelijk is.
Toch maar begonnen aan de zesde schildering van dit schooljaar, met de bedoeling te spelen met contrasten van complementaire kleuren en licht en donker, en ook met dichtheid en transparantie, met ruimtelijkheid en met kleurschakeringen ... Het werd een moeilijke bevalling, en tegen het einde van de namiddag toen het af was, wist ik niet goed wat ik ervan moest denken. Was het wel af?

'abstract-64' of 'Schoolbord'

Maar toen ik, thuis gekomen, dit werk op 'flickr' plaatste en het af en toe bekeek, begon ik eerder te twijfelen aan het feit of er nog iets aan deze schildering moest veranderd worden. Deze twijfel werd ook bevestigd door sommige reacties. Ik denk dat ik het zo ga laten, onder een licht voorbehoud ...

Spijtig dat ik Les 11 van donderdag 6 oktober 2011 heb moeten missen wegens een vierde tankbeurt 'ijzer' in Gasthuisberg, zodat ik de mening van Herman ook niet ken. Het positieve nieuws van die uitstap naar Leuven was dat de hemoglobine van minder dan 10.0 enkele weken geleden, nu gestegen was tot 11.9. Normaal zou de waarde mogen liggen tussen 14.0 en 18.0. We zijn goed op weg ...

Als nagerecht nog enkele details uit de schildering 'Schoolbord'

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten