vrijdag 30 september 2011

049 | ONDANKS MINDERE PERIODE ... TOCH SCHILDERING 5 : 'GROEN GLAS' ...

Het telefoontje van Leuven met de melding dat mijn vetopname normaal was, kwam onverwacht, want ik had voor één keer gehoopt dat de vetopname onvoldoende zou zijn omdat 'creon' dan waarschijnlijk de ongemakken van mijn darmstelsel zou kunnen verminderen. Neen dus ... teleurstelling ... Ondanks de 'epo' en een paar tankbeurten 'ijzer' was mijn lichamelijke conditie nog steeds ondermaats ... teleurstelling ... En de vele trips naar Gasthuisberg van de laatste weken waren ook niet in mijn koude kleren gaan zitten ... En neem daarbij nog de bezorgdheid om je dochter die in Leuven haar eerste werkweken doormaakt en je zoon die in het ziekenhuis verblijft ... Dit alles weegt, en heeft repercussies op een gevoelig darmstelsel ... vandaar dat ik les 8 van maandag 26 september 2011 aan me voorbij heb laten gaan.
Ondertussen heb ik een derde tankbeurt 'ijzer' gehad, en is me ook duidelijk geworden dat ik geduld zal moeten hebben. Terwijl de ijzerwaarden in het bloed normaal liggen tussen 65 en 175 µg/dl had ik voor de start van de ijzertoediening een waarde van 18 µg/dl, en nu voor de derde tankbeurt 26 µg/dl ... nog een hele weg te gaan dus ...

Les 9 van donderdag 29 september 2011

De nacht van woensdag op donderdag was er opnieuw eentje met herhaaldelijk persjonkelen tussen bed en toilet en bankstel en toilet ... Niet verwonderlijk dat ik 's morgens twijfelde of ik wel naar de schilderles zou gaan ...
Maar achteraf was ik blij dat ik toch ben gegaan, want ondanks het moeilijke schilderproces is er uiteindelijk toch nog een goede schildering ontstaan.
De eerste versie was nochtans echt niet goed, vond ook Herman. Ik had me te lang vastgehouden aan de foto/kapstok, en er te veel een invuloefening van gemaakt, en was te weinig creatief geweest om er mijn eigen schildering van te maken.
En dan heb ik me een beetje kwaad gemaakt, en ben ik er nogal intuïtief met de grove borstel er doorgegaan, daarbij de nodige risico's nemend, om op korte tijd de schildering te veranderen in wat het nu is geworden : 'abstract-63' of 'Groen Glas'. Herman vond ze blijkbaar goed genoeg om op de overloop tegen de witte muur te hangen.

'abstract-63'/'Groen Glas'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten