dinsdag 1 mei 2012

080 | SCHILDERING 28 & 'FINISHING TOUCH' AAN 'TORSO' & 'ZITTEND' ...

De drie tankbeurten 'ijzer' in Gasthuisberg en de twee 'epo'-spuiten beginnen hun vruchten af te werpen. De waarden voor 'ijzer' en 'hemoglobine' zijn geleidelijk aan het stijgen, en dat ondervind ik zelf ook want ik voel mijn uithoudingsvermogen stilaan verbeteren. Komt daarbij nog dat ik in het schilderen ook stilaan opnieuw mijnen draai aan het vinden ben, en dat de zomer zich af en toe aankondigt, dan kan ik niet anders dan tevreden zijn.

Les 56 van maandag 23 april 2012

Na het verfrissende resultaat van de schildering 'The Seventies', wilde ik natuurlijk niets anders dan op dat zelfde elan verder te gaan. Maar het draaide anders uit. Niet dat ik me deze 56e les niet geamuseerd zou hebben. Integendeel, ik heb genoten van het schilderen. Maar het uiteindelijke schilderresultaat was ... een 'raar geval'. En zeker toen ik een foto ervan thuis op de pc regelmatig bekeek ... ik kon er geen zicht op krijgen ...

Les 58 van maandag 30 april 2012

Les 57 van donderdag 26 april 2012 had plaats moeten maken voor een tankbeurt 'ijzer' ... maar tijdens de 58e les, die van gisteren, heb ik inhaalmanoeuvres uitgevoerd ... vier uur aan één stuk schilderen zonder rustmomenten, want als den diesel eenmaal op gang gekomen is ...

Eerst heb ik het schilderij 'Zittend' voor de derde keer onder handen genomen en het de 'finishing touch' gegeven, en vervolgens heb ik 'Torso' ook afgewerkt ... beide schilderingen komen er nu sterker uit ... toch ?

   

En daarna heb ik het 'raar geval' van vorige week in horizontale richting op mijn schildersezel geplaatst, even in mijn map met kapstokken/inspiratiebronnen gesnuisterd, en dan maar begonnen met het gedeeltelijk overschilderen van het 'raar geval' met grijze/zwarte tonen ... figuren ...
en voor de zoveelste keer bloeide er tussen de ruïnes opmerkelijke bloemen ...

'Figuren en een trap'
('Figures and a kick')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten