dinsdag 15 mei 2012

081 | SCHILDERINGEN 29 & 30 ...

Les 59 van donderdag 3 mei 2012

Een kleine krantenfoto, die ik vorige week had uitgeknipt, bleek voldoende kapstok/inspiratie te bieden om tijdens deze namiddag de 29e schildering van dit schooljaar te beginnen, en af te maken. Ze kreeg de titel 'Roltrap naar de Hemel'.

'Roltrap naar de Hemel'


Les 60 van maandag 7 mei 2012

En een andere foto gaf me de nodige inspiratie/houvast om met schildering 30 te beginnen. Omdat het zoals bij de vorige schildering hier ook een 'spelen met perspectief' betrof, besloot ik ongeveer hetzelfde kleurenpalet te gebruiken. Het resultaat van deze namiddag was echter niet af. Er zou nog moeten gesleuteld worden aan dit werk, maar dat zou voor volgende week zijn ...

Les 61 van donderdag 10 mei 2012 heb ik aan me voorbij moeten laten gaan, omdat ik ik naar Gasthuisberg moest voor een 4e tankbeurt 'ijzer'. Ondertussen zou het ijzertekort opnieuw behoorlijk aangevuld zijn, alsook het hemoglobinetekort, maar fysiek ondervind ik daar niet zoveel van ... mijn fysieke paraatheid is nog steeds zeer zwak en dat maakt me toch wel enigszins ongerust ...

Les 62 van maandag 14 mei 2012

Vorige week, bij het verlaten van het atelier in kasteel Meylandt, had ik schilderingen 29 en 30 naast elkaar in verticale stand tegen de muur opgehangen. En toen ik nu het atelier binnen kwam, viel het mij op dat die twee een mooi stel vormden, en dat nummer 30 nog zo slecht niet oogde in combinatie met 29. Misschien viel de schildering wel zwakker uit wanneer je ze afzonderde. Dat was nu dus de opdracht : zorgen dat beide schilderingen apart sterk oogden, maar ook als koppel.
Het eindresultaat van schildering 30 kreeg de titel 'Plankenvloer'.

'Plankenvloer'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten