dinsdag 23 oktober 2012

097 | ZONNIG ... ZALIG ... ZINNELIJK ... SCHILDERING 5 ' RUIMTEPALET ' ...

Lessen 14 van donderdag 18, en 15 van maandag 22 oktober 2012 hebben een vijfde werkstuk opgeleverd : 'Ruimtepalet'.

En met uitzondering van de fysieke paraatheid en uithouding, die de nodige energie kon leveren voor slechts enkele uren, zat voor de rest echter alles mee.
Het begon telkens al met het oprijden van het laantje naar het kasteel ... als een verwelkoming door het warme spel van licht en schaduw dat tussen takken en lover voortdurend veranderde terwijl ik traag naar de parking voor de academie reed ... zalig ... zinnelijk ... die zon ...





En het schilderen? Dat verliep vlotter dan de vorige lessen, alsof ik stilaan opnieuw een 'drive' had gevonden. In mijn map met foto's/favorieten/kapstokken ... vond ik al snel een afbeelding die opviel door compositie en spel van licht en donker ... een beetje zoals buiten in het laantje naar het kasteel ... enkele ruwe schetslijnen met houtskool op een doek gplaatst ... de foto opgeborgen ... en dan schilderen ...

En al snel ging deze schildering dan een eigen leven leiden ... om maandag namiddag tijdens de pauze te resulteren in een schilderij dat mij inspireerde tot de titel 'Ruimtepalet' of 'Space Palette' ...


'Ruimtepalet' ('Space Palette')
100 cm x 80 cm (39.4 in x 31.5 in)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten