dinsdag 6 november 2012

099 | :-|| ... :-e ... :-< ... >-< ... (:& ... >>:-<< ... >:-( ... ~:-( ... {: [ ... en :-)) ... :^D ... 8-] ... :-) ...

Les 17 van maandag 5 november 2012

Aangezien ik vorige les mijn zesde schildering 'Jachthaven' tamelijk snel op doek had staan, en ik fysiek nog wat reserves bleek over te hebben, heb ik toen op een nieuw doek, dat reeds op voorhand een eerste magere laag had gekregen, met houtskool een vlugge schets gemaakt voor schildering 7, waaraan ik dan volgende maandag 5 november 2012 zou kunnen beginnen schilderen. Dit doek heb ik toen in het kleine kamertje, de 'sacristie', in het rek geplaatst : middelste etage, het vak uiterst rechts.


Ik had alles klaargezet om te kunnen beginnen met schilderen. En ... voel je het nog niet aankomen? ... Juist ... Het doek met de houtskoolschets was verdwenen. En die eerste vloek klonk toen nog tamelijk gereserveerd binnensmonds, maar na tot drie, vier maal heel het rek en omgeving te hebben gecontroleerd, klonk die :-|| ... :-e ... :-< ... >-< ... gvd ...(:& ... >>:-<< ... >:-( ... ~:-( ... {: [ al wat krachtiger. Ja, ik was boos en ontdaan. Mijn goesting om nog met schilderen te beginnen was weg.
Toen heb ik alles maar opgeruimd, en ben in het tekenatelier even gaan buurten, Esther en enkele collega's gaan groeten ...

En toch wil ik graag dit bericht beëindigen met een positieve noot :

“Ieder kind is een kunstenaar, Het probleem is om een kunstenaar te blijven als het opgroeit.” Pablo Picasso (1881 -1973)



Kleinzoon 'Daan' verkent de wereld van kleur, en vorm, en creativiteit, ... en opa geniet hiervan ... dit zijn vitamientjes, beter nog dan Supradyn ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten