donderdag 24 januari 2013

106 | HOOPVOLLE START 2013 ... TERUG NAAR AF ... }:[ ... :{ ... :`-( ...

Les 32 van donderdag 10 januari 2013

Het schildervlammetje brandde nog steeds, en deze namiddag in het kasteelatelier resulteerde in een bevredigende herschildering van de 11e schildering van dit academiejaar : 'Stilleven 5 met Venster' (olieverf op doek, 80 cm x 100 cm).


Les 33 van maandag 14 januari 2013

En ook deze Meylandtnamiddag leverde een behoorlijk resultaat op, schildering 12 : 'De Rode Springplank' (olieverf op doek, 80 cm x 100 cm), misschien geen hoogvlieger, maar toch ... en 'k heb er deugd aan gehad, aan deze tocht over het canvas ...


}:[ ... :{ ... :`-( ... vlam gedoofd ... terug naar af ...

Bij het begin van dit nieuwe jaar koesterde ik de stille hoop op een lichter, hoopvoller, beter 2013 ... maar deze hartenwens is ondertussen reeds in dovemansoren gevallen ...
Nochtans heb ik vorige week woensdag heerlijk kunnen schilderen in mijn thuisatelier. Ik voelde me goed, en ik genoot ervan. Ben ik over mijn limieten gegaan? Ik weet het niet. In ieder geval 's anderendaags, donderdag ochtend, ben ik ontwaakt met een pijnlijke linkerheup en -bovenbeen ... toestand die met het uur verergerde en mij zo goed als immobiel maakte ... het deed pijn, letterlijk en mentaal ...
Les 34 van donderdag 17 januari 2013 mocht ik dus vergeten. En het werd er niet beter op ... en na bezoek van huisarts en later nog de dokter van wacht in het weekend, zondagnamiddag maar besloten om naar de 'spoed' in Gasthuisberg te gaan (omdat ze daar mijn volledige dossier van een halve eeuw hebben) ...
Les 35 van maandag 21 januari 2013 ging dus ook aan mij voorbij ... In Gasthuisberg werd een lumbalgie vastgesteld van de linkerflank uitstralend naar lies en bovenbeen, en een behandeling voorgesteld met enkel 'dafalgan forte' omwille van intolerantie contramal, morfine, en omwille van nierinsufficiëntie ... voor een eventuele andere behandeling is er een afspraak gemaakt met 'fysische geneeskunde' voor eind februari ...
Les 36 van donderdag 24 januari 2013 moet er ook aan geloven ... }:[   :{   :`-(   }:[   :{   :`-(   }:[ :{   :`-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten