dinsdag 29 januari 2013

107 | :-((((((((( VERDER NAAR AF ...

P E R I E K E L E N

Het bezoek aan 'spoed' in Gasthuisberg heeft weinig concreets opgeleverd ... ik voel me als met een kluitje in het riet terug naar huis gestuurd ... enkel 'dafalgan forte', wat ik reeds langer wist ... en een afspraak met 'fysische geneeskunde' binnen een dikke maand ... en ondertussen pijn, immobiel, afhankelijk van derden, aan huis gekluisterd, als geïsoleerd ... schilderen thuis lukt niet omwille van te zwakke fysiek en de spierpijnen ... 't wordt mentaal echt zwaar ...

Les 37 van maandag 28 januari 2013 heb ik moeten laten schieten, en ook volgende les 38 van donderdag 31 januari 2013 zal eraan moeten geloven ... 'k zie het echt niet meer zitten ... binnen afzienbare tijd terug naar de academie gaan ... ik zie dat echt niet zitten ... heeft dit academiejaar nog wel zin ... ik weet het niet ...

Gisteren in Gasthuisberg op consult geweest bij de prof van 'inwendige' die mij reeds meerdere decennia volgt, een een beetje coördinator en vertrouwenspersoon is voor mij. Reeds maanden, ja misschien zelfs al een jaar, laat ik in Leuven duidelijk blijken dat mijn steeds erger wordende spierzwakte mij echt verontruste. En daar was naar mijn gevoel nooit echt aandacht aan geschonken. Maar bij de prof vond ik gisteren weerklank, en dat deed deugd. Het is duidelijk dat de spierproblemen een gevolg zijn van 'cortisonengebruik', en dat er serieus moet geprobeerd worden om de hoeveelheid af te bouwen, waar ik vandaag reeds mee begonnen ben, namelijk 2,5mg cortisol minder ... ik hoop dat ik er binnen een paar weken nog eens 2,5mg kan afdoen ... ik hoop dat echt intens, want enkele pogingen vorig jaar mislukten jammerlijk ... en dat ik opnieuw wat aan spierkracht zou winnen, dat zou fantastisch zijn ... opnieuw kunnen gaan wandelen met de hond, opnieuw een trap normaal kunnen opgaan, opnieuw met losse handen van een stoel kunnen opstaan, opnieuw ongeremd kunnen gaan schilderen ... vaak denk ik de laatste tijd met heimwee terug aan de periode van enkele jaren geleden toen ik in huis geklust heb ... dit komt me vandaag zo onwerkelijk over ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten