zaterdag 10 augustus 2013

120 | ... EN OPNIEUW STILAAN RECHT KOMEN ... + ....

De 460 pagina's van het boek 'Dat kan mijn kleine zusje ook' zijn inmiddels uitgelezen, soms ook doorworsteld.
Indien er nu in dit boek bij alle uitvoerig beschreven kunstwerken (en het waren er veel) een afbeelding ter illustratie zou te vinden zijn, dan zou het lezen een stuk aangenamer geweest zijn ... een schilderij bespreken zonder het te zien ... hopeloos.
Het tweede boek, waarvan ik hoge verwachtingen koesterde omdat alles in dat boek zich afspeelt in het begin van de vorige eeuw, een tijd die mij reeds langer dan vandaag enorm fascineert, dat boek met de titel '1913 Het laatste gouden jaar van de twintigste eeuw' van de hand van Florian Illies, valt echter tegen omwille van de vaak moeilijke kronkels in de zinsbouw, en omwille van de vele, mij totaal onbekende personages uit de interne Duitse historie. Interessant zijn dan alweer wel die flarden uit de levensgeschiedenissen van bijvoorbeeld Kokoschka, Thomas Man, Paul Klee, Kandinsky, Kafka, Jung, Freud, Gropius, ... en nog vele anderen.

Schilderingen


Aan het drieluik 'Dans' is op 1 augustus 2013 de laatste penseelstreek toegevoegd ... om plaats te maken voor wederom iets totaal anders, iets kleurrijks, iets vrolijks, ... nieuwe tubes olieverf en nieuwe schildersmessen liggen klaar, nieuwe doeken staan klaar ... Reeds een tiental dagen ben ik bezig met de voorbereidingen op deze ontdekkingsreis, alle dagen een beetje, want mijn rechterbeen heeft nog steeds rust nodig ...

Perikelen

En het heeft lang geduurd, bijna 3 weken, maar nu is de beenwonde ten gevolge van mijn val van 22 juli goed aan het genezen. Pas sinds vorige week woensdag is er zich aarzelend wondkorst gaan vormen op de beenwonde, en sinds enkele dagen is de wonde dicht en sinds gisteren zijn de 12 draadjes verwijderd. De verzorging tweemaal daags moet wel nog enkele dagen om dan over te gaan naar eenmaal per dag ... het gaat dus de goede kant op ... duimen maar ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten