zaterdag 24 augustus 2013

122 | SCHILDERING 37 ...

Schilderingen

Het zomers kleurenpalet houdt me nog steeds in zijn ban, en ondanks de vele gewoontes/hindernissen die ik moest overwinnen om vorige schildering 'Bloemrijk' tot een goed, nou ja behoorlijk, einde te brengen, heb ik mij de voorbije dagen opnieuw gewaagd aan zo'n schildering.

Als kapstok en inspiratie heb ik mij gebaseerd op twee foto's die ik op site 'Flickr' gevonden had.

Het was mijn bedoeling deze keer veel losser te gaan schilderen ... maar telkens weer kwam ik terecht in dat strak afgelijnde, dat geordende, dat vlakke ... en na twee dagen schilderen stond er een werk op de ezel dat mij totaal niet kon bekoren, ik vond het maar niks ... en de derde dag, gisteren dus, stond ik wederom voor mijn doek en keek ik naar de vaasvorm, centraal, met al die in groentonen ingekleurde vakjes ... neen, dat moest eruit ...

En terwijl ik dit vroeger zou opgegeven hebben, stroop ik dan de mouwen iets hoger, laat alle beredenering varen en neem risico's, te beginnen met het overgieten van de vaasvorm met die frisse blauwe kleur ... en dan met oliepastels ... en ... om na enkele uurtjes te eindigen met 'Florissant' ...


'Florissant' ('Flourishing')
Olieverf en pastels op doek
(Oil and pastels on canvas)
23 augustus 2013 (Aug 23, 2013)

Perikelen

Omdat de epo niet het verwachte effect heeft teweeggebracht en ik niet meer hetzelfde als vorig schooljaar aan de hand wil krijgen, namelijk 's namiddags de nodige energie en kracht missen om nog te schilderen, ga ik proberen twee voormiddagen te gaan schilderen in academie 'Meylandt'. Ik kijk er alvast naar uit ...

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik kan het frisse, levendige kleurgebruik alleen maar toejuichen!
    Ik hou daar van!
    Bovendien duim ik opdat je pogingen om in de voormiddag op het kasteel te gaan schilderen, zullen lukken.
    Ik wens je veel moed en sterkte!!!
    En geniet ervan!

    Warme groetjes,
    CC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je opbeurende reactie.
      Morgen is het mijn eerste schooldag. Alle materialen staan in de gang klaar. Hopelijk wordt het de start van een goed en creatief schooljaar, met een fysieke conditie die liefst nog beter zou mogen zijn. De epo heeft weinig effect. Binnen enkele weken wordt op hematologie de toestand geëvalueerd ... hopelijk gaat dit resultaten opleveren. Volgend weekend zal ik in bericht 123 verslag uitbrengen van de eerste lessen in nieuwe groepen.
      Warme groeten,
      Cobalus

      Verwijderen