zondag 18 augustus 2013

121 | SCHILDERINGEN 34 & 35, SAMEN 36 ... KLEUR ... ONDANKS PERIKELEN ...

Schilderingen

De 5 doeken met een houtskoolschets voor de serie 'Memories' staan nog steeds te wachten ... Maar de explosie van kleuren en levensvreugde in het recente werk van Herman Maes, mijn leraar aan de academie, hebben mij dwingend uitgenodigd om mijn gangbare paden in het schilderen te verlaten en nieuwe te betreden, zowel wat betreft kleur alsook vorm en techniek.


En na een verkenningstocht door mijn voorraad kleuren en een hele reeks kleurenmengingen heb ik mij gewaagd in het onbekende, het onwennige, wat leidde tot een zoektocht, soms een worsteling ... en schilderingen 34 en 35 die samen 'Tweeluik Bloemrijk' vormen.

'Tweeluik Bloemrijk'
Olieverf op doek
100 cm x 70 cm
17 augustus 2013

Ondertussen staat een nieuw, blank doek van 80 cm bij 120 cm klaar om een weelde aan bloemen en kleuren te ontvangen, maar dit zou anders moeten dan 'Tweeluik Bloemrijk'. Het zou minder clean, minder afgeveegd, minder decoratief ..., maar meer impulsief, meer intuïtief, meer organisch ... een beetje wilder mogen ...

Perikelen

Je zou verwachten dat mijn schildersactiviteiten een uiting zijn van het feit dat het met mijn gezondheid goed gaat, maar niets is minder waar, want ik voel me de laatste tijd, vooral vanaf 's middags, zo slap als een vod ... en die kleuren helpen me te ontsnappen uit de donkere gedachtewereld die me soms overvalt ...
Nee, het gaat niet zoals ik verwacht had. De epo, weliswaar maar de helft van de dosis die ik enkele jaren geleden kreeg, heeft zeer weinig effect ... misschien vraagt deze epo teveel ijzer van mijn lichaam ... ik weet het niet. Morgen ga ik informeren of er geen bloedonderzoek kan gebeuren, want zo kan het niet verder ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten