vrijdag 14 januari 2011

024 | BEETJE KLUSSEN IN HUIS ... HET DEED DEUGD ... EN SCHILDEREN ...

De nieuwe behandeling met 'hydrocortisone' lijkt toch wel gunstige effecten te hebben, want voorbije zondagvoormiddag heb ik mijn kluskleren aangetrokken en in mijn atelierruimte de oude vloerbekleding in repen gesneden en opgerold, en nog 12 m² muur achter de kast opgevuld met isolatie van 10 cm dikte. En voorbije woensdag heb ik het atelier opgeruimd, de overblijvende pakken met isolatie naar de zolder gebracht (met hulp van toevallige aanwezige) en de oude vloerbeleding naar buiten onder het afdak van de fietsenstalling. En in de namiddag heb ik ook nog van 10 m² muur het behang af getrokken. En vandaag, vrijdag heb ik zojuist alweer een paar uurtjes in het atelier doorgebracht, en de laatste behangresten bevochtigd en afgestoken, en de gaatjes opgevuld met plamuur.

En terwijl ik dit neerschrijf overvalt me een gevoel van gelukzaligheid, want het lijkt me een eeuwigheid geleden te zijn geweest dat ik nog wat heb mogen/kunnen klussen, en met plezier, en achteraf erg voldaan. Heerlijk! Misschien ga ik morgen wel beginnen met het behangen van de muren met glasvezel ...

Les 32 van donderdag 13 januari 2011

En het was ook erg lang geleden dat ik nog eens in dezelfde week, én op maandag, én op donderdag naar de schilderlessen was geweest. En ook deze donderdag namiddag heeft me deugd gedaan. Eerst heb ik de schildering 'abstract-e-36', waaraan ik maandag was begonnen, verder afgewerkt.


Daarna heb ik de schildering 'abstract-e-35' afgewerkt door links beneden een rood vlak toe te voegen dat de okerkleurige linkerhelft van het schilderij doorbrak.


En tenslotte heb ik een nieuw doek genomen, er met houtskool een perspectief schets op gezet, en er snel de overblijvende witte en oker verf op verwerkt. Aan deze laatste 'abstract-e-37' zal ik hopelijk volgende maandag kunnen verder werken.



2 opmerkingen:

  1. Awel, het doet me ontzettend veel plezier te vernemen dat jij een gelukzalig gevoel had door de hervonden energie!!!

    Keep up the spirit!!!

    Coco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je bemoedigende commentaren!

    BeantwoordenVerwijderen