vrijdag 21 januari 2011

025 | LESSEN 33 EN 34 ...

Het gaat snel. Alweer een week voorbij sinds mijn laatste bericht. En ik mag niet klagen, want ondertussen heb ik thuis de atelierruimte behangen met glasvezel. Ik heb het wel in vier keer moeten doen. En aan de twee lessen in Meylandt heb ik ook deelgenomen.
Wanneer je periodes hebt meegemaakt waarin je nauwelijks de kracht had om gewoon een trap op te gaan of om een kleine wandeling te maken met de hond, dan is het wel begrijpelijk dat het klaren van de behangklus e.d. een fantastische ervaring was, en vertrouwen schept voor de toekomst. Hout vasthouden.

Les 33 van maandag 17 januari 2011

Tijdens deze les heb ik 'abstract-e-36' zijn definitieve look gegeven. De linker benedenhoek stoorde mij, en ik vond het beter/evenwichtiger deze hoek een donkere toon te geven.





Daarna heb ik 'abstract-e-37' opnieuw ter hand genomen en de ruwe perspectiefschets met verf bewerkt, ook nogal ruw/snel/improvisorisch ... om dan uiteindelijk deze schildering om te keren omdat ze naar mijn gevoel te veel verwees naar een concrete werkelijkheid, waaraan ik blijkbaar een hekel heb. En om deze indruk van realiteit nog verder te verdringen ben ik kleur en vorm gaan toevoegen in functie van de compositie.

Les 34 van donderdag 20 januari 2011

In overleg met Herman heb ik de laatste hand gelegd aan 'abstract-e-37', en beneden links een okergeel vlak geplaatst.



En dan heb ik verder nog een nieuwe schildering 'abstract-e-38' gemaakt die echter letterlijk iets teveel in de mist is blijven hangen. Maandag hoop ik met Esther te bespreken wat ik hieraan kan verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten