dinsdag 17 mei 2011

038 | INTERESSANTE DETAILS ... MISKLEUN 'ABSTRACT-53' ...

Van schildering 'abstract-52', die ik vorige donderdag maakte, heb ik nog een paar mooi details.

               

Les 59 van maandag 16 mei 2011

Het doek 'abstract-51' hing al een tijdje tegen de muur van het atelier in het kasteel te wachten op de definitieve laatste toetsen. Dus werd het tijd om gehoor te geven aan die verwachting.

'abstract-51'


          details        


Er zijn zo van die dagen dat het gewoon niet lukt om iets fatsoenlijks op het doek te krijgen. Ja, en dit was zo'n dag. Ik heb een nieuwe schildering gemaakt. Maar vanaf de eerste penseelstreken voelde ik dat dit moeilijk ging worden. En het werd een teleurstellend worstelen dat geen voldoening schonk. En dat laatste daar ben je tenslotte naar op zoek.
Het eindresultaat 'abstract-53' kon me helemaal niet bekoren. Het had geen waw-gehalte. Het miste subtieliteit, spanning, verrassing, ... Ik vond en vind het nog steeds niks. Enige troost kon ik vinden in enkele leuke details.

     

     



Geen opmerkingen:

Een reactie posten