vrijdag 11 november 2011

053 | :-)) 'ABSTRACT-67' OF 'HEMELPOORT' ...

Les 19 van donderdag 10 november 2011

Het leek wel een eeuwigheid geleden dat ik nog eens en 's maandags, en op donderdag de les schilderen in kasteel Meylandt heb kunnen volgen, maar dat lukte deze week. En deze namiddagen waren dan ook nog zeer productief met telkens een nieuwe schildering.

Thuis had ik op voorhand reeds uit mijn grote voorraad flickrfavorieten eentje gekozen dat ik als kapstok zou gaan gebruiken voor mijn 9e schildering van dit schooljaar. Ik kon dus zonder tijd te verliezen onmiddellijk aan de slag in het atelier, met eerst met enkele summiere houtskoollijnen een schets, en dan het schilderen en het opgaan in kleuren, vormen, komposities, contrasten, nuances, accenten, verrassingen, spanningen, ...

Het resultaat werd 'abstract-67' of 'Hemelpoort'!

'Hemelpoort'


3 opmerkingen:

  1. Hey,

    Weet je wat ik me nu niet bedacht? Het zou misschien ook leuk zijn als je de foto die je gebruikt als kapstok mee zou publiceren...

    CC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herlees en zie dat ik schreef "niet bedacht", moet natuurlijk "net bedacht" zijn...

    CC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was wel duidelijk!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen