woensdag 6 februari 2013

108 | ACADEMIEJAAR VROEGTIJDIG BEËINDIGD ...

Voor les 39 van maandag 4 februari 2013heb ik moeten passen ... maar ook alle resterende lessen van dit academiejaar ga ik aan me voorbij laten gaan ... noodgedwongen en weloverwogen, want ik ben niet over één nacht ijs gegaan om tot deze beslissing te komen ... zo kon het gewoon niet verder ...

Tot nu had ik reeds 14 lessen verloren, en voor de toekomst zouden er dat nog meer worden want zo snel zullen mijn fysieke mogelijkheden zich niet kunnen herstellen ... en de volgende 14 dagen zullen zwaar worden met 4 uitstappen naar Leuven met o.a.
  • een photodynamische therapie voor mijn linkeroog waarin zich centraal een vochtophoping bevindt (OS serosa centralis, met dank aan de onontbeerlijke cortisonen),
  • een consult op de afdeling fysische geneeskunde om te vernemen of eventueel een infiltratie soelaas kan brengen voor de pijnlijke linker onderrug/bovenbeen/knie,
  • een CT of computertomografie, met 3 bekers contrastvloeistof waarvan ik wederom meerdere dagen doodziek ga zijn, om te controleren of er niet opnieuw (zou de 3e keer zijn) tumoren in de nieren aanwezig zijn,
  • en een raadpleging op urologie om de uitslag van de CT te vernemen (dit is weeral bang afwachten).
Ondertussen is het al de 9e dag dat mijn dagelijkse portie 'hydrocortisone' met 2,5mg is verminderd, en ligt mijn darmstelsel reeds enkele weken danig overhoop ... ik probeer dit vol te houden, en binnen enkele weken er misschien nog eens 2,5mg vanaf te doen in de hoop dat 'Crohn' en darmstelsel rust vinden en de 'spierzwakte' zich stilaan wat herstelt ... hopen ...

En gisteren, dinsdag, ben ik wat overmoedig geweest, en heb ik in mijn thuisatelier geschilderd. En alhoewel hoofdzakelijk zittend, heb ik het maar een uurtje volgehouden, en heb ik de gevolgen ervan voor de rest van de dag meegesleurd : een extra pijnstiller en zeurende pijn in onderrug en linkerbeen ... ik zal geduld moeten oefenen ...

En alhoewel ik mijn schooljaar vroegtijdig heb beëindigd, wil dat niet zeggen dat men mij in kasteel Meylandt niet meer zal zien ... ik zal nu en dan met plezier even binnenspringen ... en terwijl ik dit neerschrijf denk ik : dat moest nu eens letterlijk kunnen, b i n n e n s p r i n g e n ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten