donderdag 19 januari 2012

062 | SCHILDEREN OP TWEE FRONTEN ...

Vanaf nieuwjaar pendelt het schilderen tusen kasteel Meylandt in Heusden-Zolder en mijn thuisatelier. In het kasteel werk ik met de klassieke olieverf, en thuis met acrylverf. En vooral het laatste, het thuis kunnen schilderen is fantastisch. Op elk moment van de dag, wanneer je er klaar voor bent, kunnen (verder) schilderen ... heerlijk.

Les 32 van maandag 9 januari 2012 heb ik gespijbeld. Mijn autootje was in de garage voor een nieuwe knalpot/uitlaat, en ikzelf had rust nodig, die ik dan ook die namiddag genomen heb.

Les 33 van donderdag 12 januari 2012 bracht wederom een totaal andere schildering op, nummer 17 van dit schooljaar nota bene. Ik kwam zeer moeilijk op dreef, en ik wist in feite niet goed van welk hout pijlen maken. En dan ben ik maar intuïtief verder gaan schilderen onder het motto 'Als het niet klinkt, dan botst het wel'. En uiteindelijk kwam er uit de schildering een mistige, mysterieuze, landschapachtige sfeer, die mij onverwijld deed wegdromen in de nevels van Avalon ...

'Nevels van Avalon' ('The Mists off Avalon')


Les 34 van maandag 16 januari 2012 heb ik vervangen door een kort bezoek aan Esther in de academie om het laatste nieuws te vernemen i.v.m. alternatieven voor terpentijn en white spirit. Dan naar de basisschool in Houthalen-Oost waar mijn echtgenote het stuur overnam, om verder naar Gasthuisberg te rijden. Ik had er een consultatie bij Prof. Coremans.

T H U I S A T E L I E R

Ondertussen was ik in mijn thuisatelier al een tijdje bezig met schildering 18, een doek van 140 cm bij 100 cm, en in de stijl van het werk 'Droom Vrede'. En dinsdag 17 januari heb ik deze acrylschildering afgewerkt.

'Het Universum' ('The Universe')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten