dinsdag 7 februari 2012

065 | SCHILDERING 20 'SCHOORSTEEN' KAN ME NIET ECHT BEKOREN ...

Les 39 van donderdag 2 februari 2012

Het hoofdstuk kalligrafie had ik (tijdelijk?) afgesloten om terug te keren naar het spel van perspectief en kleur en vorm ... en ik heb er deze namiddag van genoten, ook al omdat ik in alle rust de schildering heb opgebouwd zonder druk om voort te maken.

Les 40 van maandag 6 februari 2012

Maar niet alle namiddagen zijn hetzelfde. Het verder werken aan de 20e schildering verliep moeizaam. En over het eindresultaat had ik ook mijn bedenkingen. Het werk verticaal gebruiken leek me al iets spannender dan het veel te klassiek landschapachtige van de horizontale positie. En dit overkomt me vaker, namelijk dat ik een schildering, die te zeer verwijst naar een mogelijke realiteit, probeer te onttrekken aan die werkelijkheid o.a. door het werk in een andere positie te bekijken.

'Schoorsteen' ('Chimney')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten