dinsdag 28 februari 2012

069 | SCHILDERING 22 : 'STYX' ...

Les 44 van maandag 27 februari 2012

Tot op het laatste moment had ik getwijfeld of ik wel naar de schilderles zou gaan. De voorbije dagen had ik een paar zware dagen doorgemaakt, waarbij ik me echt een wrak voelde, zonder kracht, zonder fut, me letterlijk en figuurlijk door de dagen slepend. En uiteindelijk besloot ik toch maar te gaan, en af te wachten of het zou lukken.

En ben ik blij dat ik doorgebeten heb. Ik heb me nog eens goed geamuseerd met schilderen en van niets tot schildering 22 geraakt. Zelf vind ik deze schildering een 'raar geval', en ze riep bij mij, en bij Esther ook, de sfeer van het 'Oude Egypte' op, wat mij deed besluiten om dit werk de titel 'Styx' (één van de rivieren uit de onderwereld die de dode, mits betaling aan de veerman, moest oversteken) te geven.

'Styx'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten