vrijdag 9 maart 2012

072 | FEESTELIJK GEBEUREN ... SCHILDEREN ...

Alhoewel ik toch wel een beetje ongerust was omwille van mijn sterk verminderde fysieke conditie, waren de resultaten van mijn consultaties op hematologie en urologie geruststellend. Met CML (leukemie) was alles nog steeds in orde. Alleen, de hemoglobine was terug een 3 tot 4 waarden gezakt, wat waarschijnlijk oorzaak was van mijn verzwakking. Dus ben ik opnieuw gestart met 'epo' ... en nu maar geduld uitoefenen ... De computertomografie had niets verdachts opgeleverd, m.a.w. de nieren zagen er goed uit, en ook de nierfunctie was, gezien de omstandigheden, behoorlijk goed. Allemaal goed nieuws!

Les 45 van donderdag 1 maart 2012 heb ik gemist wegens een trip naar Gasthuisberg.

Les 46 van maandag 5 maart 2012

Aangezien ik mijn laatste schildering 'Styx' in feite een 'raar geval' vond, had ik me voor de volgende voorgenomen terug te keren naar de meer strakkere vormen en het spelen met perspectief. Ik had nog een doek staan met een eerste magere laag, in warme roodbruine kleurtonen en met een levendige textuur. Hierop zou ik best met grijsblauwe kleurtonen gaan werken ...

Met houtskool heb ik dan een spel van lijnen, vlakken , perspectieven opgezet, en enkele vlakken met olieverf een kleur gegeven. Dit was de basisstructuur waarop ik volgende les zou gaan verderborduren.

Les 47 van donderdag 8 maart 2012

Evenals de vorige les, was dit er één waarin het schilderen bijna een feestelijk gebeuren was, met nog eens een eindresultaat dat me zelf verbaasde. Het was al een tijdje geleden dat nog eens op het einde van de rit echt het gevoel had een goed werk te hebben gemaakt ... het deed deugd ... en toen ik het omkeerde vond ik het nog beter, iets meer losgetrokken van herkenbare perspectiefregels, iets intrigerender ... ik dacht bijna luidop 'Je hebt het weer eens klaargespeeld' ...


'Rode Handgrepen' ('Red Handles')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten