vrijdag 16 maart 2012

073 | CONDITIE = ALS 'N SLAPPE VOD, 'T SCHILDEREN TROUWENS OOK ...

Ondertussen zijn we bijna 10 dagen verder, en is de feestelijke stemming van de creatie 'Rode Handgrepen' van vorige week donderdag weggeëbd. Mijn lichamelijke conditie voelt als een slappe vod, krachteloos. En met het schilderen gaat het al niet veel beter, ook slappe kost, inspiratieloos en krachteloos.
      
Tijdens les 48 van maandag 12 maart 2012 ben ik met iets helemaal anders begonnen, met een portret, in de wetenschap dat ik hiervoor in feite het geduld niet zou kunnen opbrengen, en moest het toch al lukken, dat ik dan het resultaat toch zou gaan vernietigen omdat ik nooit over de realiteit tevreden zou kunnen zijn. En in les 49 van donderdag 15 maart 2012 is dit bewaarheid geworden. Het is een schildering geworden van 'kalligrafische' bewegingen en een er doorheen schijnend silhouet van een vrouwenhoofd. En omdat ik nog 2 doeken had van hetzelfde formaat heb ik die dan bewerkt met een magere grondingslaag in ook 'kalligrafische' bewegingen. En samen vormden deze een soort drieluik, waarmee misschien volgende week toch nog iets kan gedaan worden, want zoals Herman het zei :"Dit heeft wel iets ..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten