zaterdag 24 maart 2012

074 | NARE WEEK ... OPEN DEUR ... NIEUWE START ...

Over de voorbije week kan ik weinig positiefs vertellen. Het was een opeenvolging van nare tijdingen en toestanden. Het begon reeds tijdens les 50 van maandag 19 maart 2012 met de melding dat Nand was overleden. Nand was in september met schilderen gestart in onze groep. Hij was de zeventig al een tijdje gepasseerd, maar straalde één en al levenslust uit. En vertellen dat hij kon! Na een paar maanden werd hij ziek. Dat het zo ernstig was wisten we niet. En het droevige nieuws kwam dan ook hard aan. Na Jef, was Nand de tweede minzame vriend die we dit schooljaar hebben verloren.
En dan waren er herdenkingsplechtigheden voor de slachtoffers van het busongeval in Lommel en in Leuven. En het overlijdensbericht van één van mijn neven.
En zelf voelde ik me fysiek nog steeds een slappe vod die met veel moeite een trap kon opgaan.
En het schilderen lukte ook al niet. 's Maandags in de les heb ik een gevecht geleverd met het drieluik dat ik vorige week had gemaakt. En niets lukte. Ik heb toen zelfs de moeite niet gedaan om er een foto van te maken.
Omdat ik zo niet verder wilde heb ik toen maar zelf het initiatief genomen en bij de huisarts een bloedsstaal laten nemen. Daaruit bleek de hemoglobine lichtjes te zijn gestegen, maar er was een serieus ijzertekort. De werking van de 'epo' vraagt blijkbaar veel ijzer. Dan maar naar Leuven getelefoneerd ... volgende week waarschijnlijk naar Gasthuisberg voor intraveneuze toediening van 'ijzer'.
Na het telefoontje naar Leuven ben ik dan nog enkele uurtjes naar les 51 van donderdag 22 maart 2012 geweest, zonder schildermateriaal, want dat zou toch niet lukken.

Toch waren er enkele lichtpuntjes de voorbije week, zoals de bezoekjes van 'Daan', die echt als vitamientjes werken. Zoals toen hij binnenkwam via het hondendeurtje.


En vergeet de O P E N D E U R zondag 25 maart 2012 niet. Je kan er een enorme variatie aan kunstwerken bewonderen en ook studenten bezig zien met schilderen. Normaal zal ik aanwezig zijn. En ik hoop dat ik vanaf zondag mag/kan spreken van een nieuwe/positieve start ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten