vrijdag 15 oktober 2010

010 | MIJN EERSTE STILLEVEN ...

Les 12 van maandag 11 oktober 2010

Aan de nieuwe schildering 'abstract-e-31' was wel enige voorbereiding voorafgegaan. Tijdens het weekend had ik tussen de details uit mijn schilderingen, er eentje gevonden dat ik de moeite vond om als inspiratie te dienen voor een nieuwe schildering. Het was een detail uit de schildering 'abstract-e-26', ook wel genoemd 'de fiets'. Omgekeerd leek deze afbeelding een beetje op een stilleven.
Het was niet mijn bedoeling dit detail uit te vergroten tot een copie, maar het op een persoonlijke manier te verwerken. Het resultaat (formaat 80 cm x 100 cm) schonk me echt wel de nodige voldoening.

'abstract-e-31' (of 'stilleven1')

Les 13 van donderdag 14 oktober 2010

Tijdens deze les heb ik op advies van coach Herman in de linker bovenhoek van het stilleven een kleine verandering/verbetering aangebracht. En verder heb ik nog twee doeken van 80 cm bij 100 cm een egale magere laag gegeven en enkele schetsen gemaakt ter voorbereiding van volgende schilderingen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik vond je "Watercolours" ontzettend mooi!
    Coco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Coco. Je bent trouwens de eerste die op mijn nieuwe blog een reactie plaatst.

    BeantwoordenVerwijderen