woensdag 20 oktober 2010

011 | 2 MAANDEN ZONDER ZIEKENHUIS ... TE MOOI OM WAAR TE ZIJN ...

Les 14 van maandag 18 oktober 2010

De schildering die ik tijdens deze les maakte, hangt nog steeds in de academie tegen de muur te drogen. En ik vergat er enkele foto's van te nemen, maar die zal ik later wel nemen en publiceren.

Les 15 van donderdag 21 oktober 2010

Reeds enkele dagen ben ik in de weer geweest met voorbereidingen voor een volgende schildering op formaat 80 cm bij 100 cm, en vandaag heb ik op het doek een lijnenschets gezet met de bedoeling om morgen in de academie onmiddellijk te kunnen starten met schilderen ... maar ...

Het was lang geleden dat ik nog eens 2 maanden niet naar Gasthuisberg moest gaan. Ondertussen is er 1 maand voorbij, echter niet zonder problemen. Sinds vorige zaterdag ben ik cortisonenvrij, en dat is positief want nu kan ik opnieuw genieten van het 'slapen' en heb ik terug een beetje spierkracht. Maar het probleem is nu dat de nieuwe medicatie voor 'Crohn' ('Humira'), blijkbaar het afbouwen van de cortisonen ('Medrol') niet kan compenseren. Want reeds weken worden mijn namiddagen en avonden gekenmerkt door misselijkheid, en mijn nachten door meerdere toiletbezoeken. Deze steeds terugkerende dagelijkse misselijkheid en het draaien van nachtposten, hebben mij doen besluiten contact op te nemen met Gasthuisberg.
En dus zal ik morgen les 15 moeten missen omdat ik naar Leuven moet voor een consultatie. Hopelijk kan men mij helpen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten