dinsdag 6 september 2011

044 | SCHILDERING 1 ... GOEDE START ...

Het telefoontje van de academie met de melding dat de lesgeefster ziek was, kon me niet weerhouden om toch de 23 km naar het kasteel te overbruggen, want ik wilde per se met een schildering beginnen. In het atelier waren we met z'n drieën.

Les 2 van maandag 5 september 2011

Uit de vier doeken die ik vorige donderdag een egale magere eerste laag had gegeven, en ook nog een houtskoolschets, koos ik het okerkleurige. En ik had me voorgenomen om wat meer lichtere tonen te gebruiken en om eens een ander kleurenpalet te hanteren. Vorig schooljaar had ik bijvoorbeeld 'groen' bijna (of is het helemaal) niet gebruikt.

Tegen het einde van de namiddag had ik schildering 'abstract-59' of 'slakom' klaar, in verticale stand.
Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken. Het sprak me niet echt aan. Ik vond het een beetje klassiek, oubollig, ... In horizontale positie vond ik het dan weer wat boeiender ... alhoewel ... misschien dat ik links beneden toch nog een donkere vorm moet plaatsen als tegengewicht voor de rechterzijde van het doek ... volgende week aan de lesgevers vragen.

'abstract 59' of 'slakom'


Tot slot nog enkele details :

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten