zaterdag 24 september 2011

048 | 6 x PREPARE + FINAL TOUCH 'HET VENSTER VAN DE KEIZER' ...

Het feit dat de werkzaamheid van 'epo' nog steeds geen merkbare resultaten opleverde, zou te wijten zijn aan serieus tekort aan 'ijzer'. Vandaar dat ik de voorbije woensdag nog maar eens een uitstapje gedaan heb naar het 'oncologisch dagcentrum' van Gasthuisberg voor een tweede tankbeurt 'ijzer'. Er zullen nog minstens drie beurten volgen. Hopelijk zal de combinatie van epo en ijzer mij op termijn opnieuw de energie bezorgen waarvan ik in de lente zo intens genoten heb ...

Les 7 van donderdag 22 september 2011

Zes nieuwe doeken had ik meegenomen naar Meylandt, drie van 80 cm x 100 cm, en drie van 60 cm x 80 cm, om ze met een eerste magere verflaag te prepareren. De kleur van deze achtergrondlaag werd bepaald door titaan wit en een aantal verfrestjes die ik uit bijna lege tubetjes had geknepen.

En daarna heb ik mijn schildering 'Het Venster van de Keizer' van 20 juni 2011 terug op de ezel geplaatst om, het advies van Herman volgend, enkele vlakken donkerder en eentje iets krachtiger van kleur te maken. Het resultaat was goed, of 'hoe een kleine ingreep het geheel ten goede kan komen' ...
Nog aan een nieuwe schildering beginnen, dat zat er niet meer in ... volgende maandag zeker ? ...

'Het Venster van de Keizer'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten