dinsdag 20 september 2011

046 | SCHILDERING 3 : 'ABSTRACT-61' OF 'AREOLA' ...

Les 5 van donderdag 15 september 2011

Vorige week had ik mijn schildering 'driezit' in kasteel Meylandt aan de ateliermuur laten hangen, en de confrontatie met dit werk viel me echt tegen. Geen waw-gevoel, zo van 'heb ik dit gemaakt', zelfs geen indruk van 'gewoon goed', neen, het beviel me helemaal niet. Misschien dat ik het later nog eens herneem om er veranderingen/verbeteringen in aan te brengen.
Voor de nieuwe schildering had ik, zoals meestal, een van mijn favoriete foto's van de flickrsite als kapstok gebruikt. En ook zoals meestal kwam m'n diesel traag en moeizaam op gang, om na enkele uren op snelheid te komen met de daaraan verbonden risico's. Het werd nog maar eens iets totaal anders dan al mijn vorige werken. Het 'waw-gevoel' had ik hierbij ook niet, maar wat betreft kleuren, compositie en het vermogen tot uitnodiging om erin te stappen, vond ik het wel oké. Nummer 3 van dit prille schooljaar was een feit : 'abstract-61' of 'areola'.

'abstract-61' of 'areola'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten